Convidamos professores e pesquisadores para palestra com o Doutor Ricardo Schuch*, Diretor do Centro Brasileiro da Universidade de Münster.

"A Universidade de Münster e sua atuação no Brasil: oportunidades de intercâmbio e pesquisa"

Quando: 28 de novembro de 2016 (segunda-feira) às 14h

Onde: Sala S-302-3, Bloco A, torre 3

O objetivo da palestra é apresentar a Universidade de Münster, suas atividades no Brasil, seu Centro Brasileiro e possibilidades de intercâmbio e cooperação em pesquisa.

*Dr. Ricardo Schuch, born in São Paulo, Brazil, concluded his studies in Pharmacy and Biochemistry in 1976 at the Faculty of Pharmacy of the University São Paulo. In 1987, he received his PhD in Food Science at the same faculty, after a research period at the Federal Institute for Fat Research in Münster. Until 1988 he gave lectures on Food Technology at the University São Paulo. Since 1989, he has been living in Münster, where he has been research group leader at the Institute of Biochemistry of the university and at the Institute of Chemical and Biochemical Sensor Research. Working later at the Innovation Office of the University of Münster he organised the 1st German-Brazilian Biotechnology Forum. Since 2010 he is the Executive Director of the Brazil Centre.